Hoe kunnen we doden opwekken
Doden opwekken, daar gaat het over in het boek ‘How To Raise The Dead’ van Tylor Johnson. Niet in de toekomst, als Jezus terugkomt en de doden uit hun graven zullen opstaan, maar nú. Als we erin geloven en de lessen uit het boek naleven, zullen we zeker een dode tot leven gaan wekken volgens de schrijver, zoals Jezus ons gebood in Mattheüs 10:8.
INHOUDSOPGAVE
Genees zieken en wek doden op, reinig mensen die door een huidziekte onrein zijn, en drijf demonen uit. Om niet hebben jullie ontvangen, om niet moeten jullie geven!
Mattheüs 10:8 NBV21
De basis om doden te kunnen opwekken is volgens de schrijver:
- Intimiteit met God
- De wetenschap gerechtvaardigd te zijn in Christus
- Weten dat God helemaal en altijd goed is en nooit slechte dingen uit aan Zijn kinderen. God doodt niet, dat is in tegenspraak met Zijn natuur
- De kracht van de tong kennen
De kracht van de tong
Als het gaat over de kracht van de tong of de kracht van woorden, denk ik aan negatieve woorden die kunnen schaden en positieve woorden die iemand kunnen opbouwen. Een stapje verder is als je zegt dat: negatieve woorden een ziekte kunnen veroorzaken of genezing in de kunnen weg staan, en positieve woorden of positief denken iemand kan genezen.
Tyler Johnson gaat een hele grote stap verder als hij schrijft dat negatieve woorden van mensen, anderen (per ongeluk) kunnen vervloeken of zelfs doden, en positieve woorden van mensen iemand kunnen doen opstaan uit de dood.
Je hebt het vermogen om de doden op te wekken met je stem, maar omgekeerd heb je ook het vermogen om de dood uit te spreken en dingen te laten sterven.
Tyler Johnson │ How To Raise The Dead
Wie doodde Ananias en Saffira?
Maar Petrus zei: ‘Ananias, waarom heb je je door Satan laten misleiden en heb je de heilige Geest bedrogen door een deel van de opbrengst van het stuk grond achter te houden?
Handelingen 5:3-5 NBV21
Je had het immers niet hoeven te verkopen, en nu je het wel verkocht hebt, had je met de opbrengst toch kunnen doen wat je wilde? Wat heeft je bezield om je zo te gedragen? Niet de mensen heb je bedrogen, maar God zelf.’
Bij het horen van deze woorden viel Ananias neer en stierf, en iedereen wie dit ter ore kwam schrok hevig.
In het boek staat wel een heel bijzondere uitleg over de dood van Ananias en Saffira: Volgens de schrijver is het niet Gods natuur om te doden. Het was dus volgens Johnson niet God die Ananias en Saffira heeft gedood, maar Petrus. Ananias en Saffira stierven op het moment dat Petrus een oordeel over hen uitspreekt. Petrus moest nog wennen aan de nieuwe manier van denken en was even teruggevallen in het oude denken van de wet. Dit kostte Ananias en Saffira het leven.
God heeft Ananias en Saffira niet vermoord, dat deed Petrus. Petrus gebruikte ten onrechte het gezag dat God hem had gegeven om de pasgeboren kerk op te bouwen. In plaats van de kerk op te bouwen, brak hij hem af. Even vergat hij in welk verbond hij was, keerde terug naar die vertrouwde denkwijze van de Wet en gebruikte de macht die hij bezat om te vernietigen in plaats van om leven te geven.
Tyler Johnson │ How To Raise The Dead
Het opwekken van doden
Onder andere op de tekst van Hebreeën 6:1-2 baseert de schrijver zijn geloof in het opwekken van doden. Johnson’s ogen werden geopend toen hij las dat de schrijver van de Hebreeënbrief de opstanding van de doden een fundament van de leer van Christus noemde.
Laten we ons daarom richten op wat voor volwassenen bedoeld is en de eerste beginselen van de leer over Christus laten rusten. We gaan niet nog eens het fundament leggen en spreken over het zich afkeren van daden die tot de dood leiden, over het geloof in God, de leer over het dopen en de handoplegging, en over de opstanding van de doden en het laatste oordeel.
Hebreeën 6:1-2 NBV21
Ik heb altijd begrepen, dat deze tekst gaat over de zekerheid van de gelovigen, dat ze bij de komst van Christus een nieuw lichaam zullen ontvangen. Paulus schrijft hier ook over in zijn eerste brief aan de Korinthiërs, omdat er dwaalleraren waren die de opstanding van de doden ontkenden. Het gaat dus over wanneer Jezus terugkomt, maar volgens Tyler Johnson gaat dit niet over de toekomst, maar over nu.
Onsterfelijk zijn
Tyler Johnson stopt niet bij het doden opwekken. Nee, hij schrijft ook uit dat gelovigen onsterfelijk kunnen zijn en dus niet dood horen te gaan. Als ze er maar in geloven en het uitspreken. Dit is zijn theorie:
- Vóór de zondeval ging de mens niet dood omdat er geen zonde was
- Na de zondeval kwam de dood en werd de mens sterfelijk
- Toen Jezus kwam werd de mens verlost van zonde en dood,
- Je hoeft dus niet meer dood te gaan
Waarom gebiedt Christus ons om de doden op te wekken? Omdat je niet dood hoort te gaan!
Tyler Johnson │ How To Raise The Dead


De reden dat er op dit moment nog niet zoveel mensen onsterfelijk zijn, is dat ze er geen geloof voor hebben volgens Johnson. Er zijn wel mensen die honderden jaren oud zijn en van de hemel naar de aarde komen en gaan. Ik dacht, dit klinkt als New Age, maar toen ik verder ging las ik dat Johnson zelf schrijft dat dit niet het geval is…
Er zijn tegenwoordig mensen die honderden jaren oud zijn en van de hemel naar de aarde komen en gaan wanneer ze willen, en de wil van God doen. Velen zijn voorbidders en maken hun bestaan met opzet niet aan velen bekend.
Tyler Johnson │ How To Raise The Dead
Een geest van zelfmoord
In de kerk heerst de geest van zelfmoord schrijft Tyler Johnson. Dit is het geval wanneer men liever naar de hemel verlangt, dan naar de hemel op aarde. Die geest van zelfmoord moeten we ontmaskeren. Niet meer passief afwachten wat komt, maar vechten tegen de dood.
Vreemd genoeg, als je nadenkt over naar de hemel gaan in plaats van dat de hemel naar de aarde komt, resulteert dit in iemand die wil sterven. Het zou ons niet moeten verbazen dat de wetenschap dat verlangen gewoon suïcidaal zouden noemen. Het klinkt misschien vreemd, maar de kerk heeft zich in verschillende mate overgegeven aan een geest van zelfmoord. Hoe zou je het anders noemen als mensen dood willen?
Tyler Johnson │ How To Raise The Dead
Martelaren en vervolging
Er is verassend genoeg ook een passage over martelaren en vervolging in het boek. Jezus garandeerde ons vervolging, schrijft Tyler Johnson. In de laatste dagen zullen we horen over martelaren die sterven door het zwaard, die dan vervolgens weer tot leven worden gewekt door degenen die in opstandingskracht geloven. Deze martelaren worden twee keer beloond; de eer en beloning van het martelaarschap, maar ook de beloning die voortkomt uit het voortzetten van de bediening op aarde.
De praktijk van het opwekken van doden
Hoe het opwekken van doden in de praktijk eruit zou moeten zien:
- Je moet bidden tot het lukt, of zolang je er vertrouwen in hebt
- Hoe lang iemand al dood is maakt niet uit, al is het vijftig jaar
- Het kan ook nadat iemand al is gecremeerd of begraven
- Stop met bidden voor opstanding als het ten koste van je eigen gezondheid gaat
- Blijf geloven dat God goed is, ook als het opstaan van de dode niet lukt
Mortuaria en begraafplaatsen
Ook in mortuaria zullen doden opgewekt worden.
ook werden de graven geopend en veel lichamen van heiligen die ontslapen waren, werden opgewekt;
Mattheüs 25:52-53 HSV
en na Zijn opwekking gingen zij uit de graven, kwamen in de heilige stad en zijn aan velen verschenen.
Dit gedeelte uit Mattheüs 25 wordt in het boek als volgt uitgelegd: God wekte mannen en vrouwen op die al heel lang dood waren. Jezus heeft gezegd dat we grotere dingen zouden doen dan Hij (Johannes 14:12). Dus wij zijn vrijgelaten om geloof te hebben voor totaal onmogelijke dingen zoals het opruimen van begraafplaatsen. Er komt binnenkort een tijd waar mannen en vrouwen de begraafplaats oplopen, een persoon zullen oproepen, die vervolgens uit zijn of haar eigen graf zal kruipen.
Over Tyler G. Johnson en de Dead Raising Teams
Tyler G. Johnson is directeur van het Dead Raising Team. Hij heeft de Bethel School of Supernatural Ministry in Redding, Californië gevolgd en richtte toen het Dead Raising Team op. Bill Johnson van Bethel Church Redding, is een van de mensen aan wie Tyler Johnson een dankwoord richt in het boek.
Bill Johnson, bedankt dat je het mandaat op je hebt genomen om de goedheid van God aan de naties te openbaren. Ik hou van het verhaal van de tijd dat de Heer je bedankte voor het vertellen aan mensen dat Hij goed is. Ik sluit me bij Hem aan in de dank die Hij je gaf.
Tyler G. Johnson │ How To Raise The Dead │ Dankwoord
Wereldwijd zijn er 60 Dead Raising Teams, waarvan ook een in ons land. In 2011 gaf Johnson een training ‘doden opwekken’ bij God’s Embassy in Amsterdam.

een hele gevaarlijke ontwikkeling , hier wil je als christen niet bij horen althans ik niet.
Als je de reviews leest op Amazon dan weet je zeker in welke tijd we leven. De eindtijd. Echt ongelooflijk ziek.
Ongelofelijk weer..